کد خبر: 1200341
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
 چند روز قبل ساکنان ساختمان مسکونی در یکی از محله‌های جنوب غرب تهران فریاد‌های دلخراش پسر همسایه را شنیدند که فریاد می‌زد «آی دزد». وقتی اهالی ساختمان از خانه‌های خود بیرون آمدند در پله‌ها با پیکر زخمی پسر همسایه روبه‌رو شدند که حکایت از آن داشت در درگیری با چاقویی به شدت زخمی شده‌است.
آرمین بینا
جوان آنلاین: عاشق بازیگری که به عنوان سیاهی لشگر در چند فیلم و سریال بازی کرده‌بود، وقتی معتاد به شیشه شد، تصمیم گرفت کفش‌های جلوی آپارتمان‌ها را سرقت کند، اما در آخرین سرقت هنگام فرار اشتباهی کفش‌های پاشنه بلند زنانه‌ای را پوشید و تعادلش به هم خورد و گرفتار شد. 
 چند روز قبل ساکنان ساختمان مسکونی در یکی از محله‌های جنوب غرب تهران فریاد‌های دلخراش پسر همسایه را شنیدند که فریاد می‌زد «آی دزد». وقتی اهالی ساختمان از خانه‌های خود بیرون آمدند در پله‌ها با پیکر زخمی پسر همسایه روبه‌رو شدند که حکایت از آن داشت در درگیری با چاقویی به شدت زخمی شده‌است. کمی آن طرف‌تر هم مرد کیسه به دوشی را دیدند که چاقوی خونینی در دست داشت و با کفش‌های زنانه قرمز رنگ پاشنه‌بلند در حال فرار بود. فریادهای «آی دزد آی دزد» در ساختمان بلند شد و کفش‌های پاشنه‌بلند هم تعادل سارق کیسه به دوش را در همان ثانیه‌های اول فرار به هم زد و وی به زمین خورد و ساکنان ساختمان او را گرفتند. 
 
 سارق دست و پا بسته 
لحظاتی بعد تیمی از مأموران با اعلام این خبر راهی محل شدند و داخل یکی از انباری‌های ساختمان مسکونی با مرد دست و پا بسته‌ای روبه‌رو شدند که کنار او کیسه‌ای پر از کفش و چاقویی خونین افتاده‌بود. بررسی‌های مأموران نشان داد مرد دست و پا بسته دقایقی قبل هنگام سرقت کفش‌های ساکنان ساختمان با پسر یکی از اهالی ساختمان درگیر می‌شود و او را با چاقو زخمی می‌کند، اما موفق به فرار نمی‌شود و در دام ساکنان ساختمان گرفتار می‌شود. همچنین مشخص شد پسر زخمی پس از انتقال به بیمارستان وضعیت جسمی مناسبی دارد و تحت درمان است. متهم پس از انتقال به اداره پلیس برای تحقیق به دادسرای ویژه سرقت منتقل شد و در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی کفش‌های ساکنان ساختمان‌های مسکونی اعتراف کرد. وی در ادامه به دستور قاضی مصطفی تقی‌زاده، بازپرس شعبه پنجم برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت. 
 سیاهی لشکر 
 سارق مرد جوانی به نام بهروز است که چندین سابقه کیفری در پرونده‌اش ثبت شده‌است. او در گفتگو با خبرنگار ما ادعا می‌کند از دوران کودکی علاقه زیادی به هنرپیشگی داشته و کلاس‌های بازیگری زیادی هم شرکت کرده و در چند فیلم و سریال هم به عنوان سیاهی لشگر نقش‌هایی داشته‌است، اما اعتیاد به شیشه تمام آرزوهایش را بر باد داده‌است. 
 
گفت‌وگو با متهم
 
بهروز درباره روز حادثه توضیح بده چطور دستگیر شدی؟ 
آن روز صبح زود وارد ساختمان مسکونی شدم و از طبقه چهارم شروع به سرقت کفش‌ها کردم. طبقه به طبقه پایین می‌آمدم و کفش‌ها را داخل کیسه‌ام می‌ریختم. در یکی از طبقات در حال جمع کردن کفش‌ها بودم که پسر جوانی از خانه‌شان بیرون آمد و با من روبه‌رو شد. می‌خواستم فرار کنم، اما او مانع من شد و شروع به داد و فریاد کرد و می‌گفت «آی دزد». برای فرار مجبور شدم با چاقویی که همراه داشتم، ضربه‌ای به او بزنم، اما همسایه‌ها با داد و فریاد او از خانه‌هایشان بیرون آمدند. به سرعت به پایین دویدم تا فرار کنم، اما کفش‌های پاشنه‌بلند زنانه‌ای که پوشیده‌بودم، تعادلم را به هم ریخت و روی زمین افتادم و ساکنان ساختمان روی سرم خراب شدند و مرا به شدت کتک زدند. 
 
چرا کفش‌های زنانه پوشیده بودی؟ 
معمولاً وقتی برای سرقت کفش وارد ساختمانی می‌شوم، دمپایی یا کفش‌های کهنه بی‌ارزش می‌پوشم و همان اول هم یک جفت کفش نو از ساکنان ساختمان را می‌پوشم. آن روز خیلی شیشه مصرف کرده‌بودم و وقتی چشمم به کفش‌های قرمز رنگ افتاد، خیلی خوشم آمد و متوجه نشدم کفش‌ها زنانه است و پوشیدم، اما وقتی شروع به فرار کردم تازه متوجه شدم چه کفشی پوشیده‌ام. 
 
همیشه قبل از سرقت شیشه مصرف می‌کنی؟ 
بله. من قبل از سرقت شیشه مصرف می‌کنم، چون به من قدرت می‌دهد و احساس می‌کنم زورم زیاد می‌شود تا اگر با صاحبخانه روبه‌رو شوم، توان درگیری با او را داشته‌باشم. 
 
هنگام سرقت درگیری هم داشتی؟ 
بله، خیلی وقت‌ها با مالباخته روبه‌رو می‌شدم و کتک‌کاری می‌کردیم. آخرین سرقت هم با پسر همسایه درگیر شدم و او را با چاقو زدم. 
 
فکر نمی‌کردی به قتل برسد؟
نه. من در فیلم‌هایی که بازی کرده‌ام دیده‌ام چطوری چاقو می‌زنند که فقط طرف مقابل زخمی شود. 
 
هنرپیشه‌ای؟ 
از دوران کودکی علاقه زیادی به هنرپیشگی داشتم و به همین دلیل هم کلاس‌های بازیگری زیادی شرکت کردم و می‌خواستم در آینده سوپر استار سینما شوم، اما رفت و آمد با دوستان ناباب باعث شد معتاد به شیشه شوم. واقعیتش از سیگار شروع شد و فکر می‌کردم وقتی سیگار را به لبم می‌گذارم، شبیه هنرپیشه‌های هالیوودی می‌شوم. 
 
چه فیلم‌هایی بازی کرده‌ای؟ 
فقط در چند فیلم و سریال به عنوان هنرور و سیاهی لشگر بازی کردم. اعتیاد به شیشه از پنج سال قبل فرصت بازیگری را از من گرفت و به جای بازیگری سرقت را انتخاب کردم. 
 
در این مدت پنج سال، چند بار به زندان افتادی؟ 
چهار بار دستگیر شدم و به زندان افتادم. شش ماه قبل پس از تحمل یک سال و نیم حبس از زندان آزاد شدم و دوباره شروع به سرقت کردم. 
 
درباره شیوه سرقت‌هایت توضیح بده؟
معمولاً آخر شب یا صبح خیلی زود که همه خواب بودند با میله دست‌سازی که داشتم در‌های ساختمان‌هایی را که دوربین و نگهبان نداشتند، باز می‌کردم و کفش‌های جلوی آپارتمان‌ها را سرقت می‌کردم و بعد هم کفش‌های سرقتی را به دستفروشی می‌فروختم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار